Sunday 29 May 2011

Dan Sebenarnya....

Suka sangat tengok cerita ni, masuk nie dah 5 kali dah aku tengok cerita nie... hehe, ok tipu. 3 kali.  Tapi, everytime aku tengok cerita nie aku masih rasa tersentuh.  Bestnye kalau benda ni jadi dalam hidup aku.  Ok, syok sendiri. Haha

Bagi yang tak tahu ini cerita apa, cerita ni kisah seorang lelaki yang bernama harris dan seorang perempuan yang bernama maira. And, diorang nie bertemu dalam mimpi. Haha.. Tapi, everything like so real for them.  and masing2, sampai tertanya and tercari2 wujud atau tak die nie? Actually, diorang share mimpi yang sama setiap malam and masing2 seolah2 berkongsi cerita kehidupan masing2 dalam mimpi ni.  Sampailah satu kejadian dimana lelaki  harris  ni yang dah putus tunang semata2 nak bersama dengan maira.  Satu hari, Harris dapat offer transfer ke Ireland and Maira dah tak dapat lagi mimpi tentang Harris.  Aku rasa sebab time different kot... Ye lar, malam kat Ireland, siang kat Malaysia.  Hahaha.. Sampai satu tahap, Maira nie nak sangat jumpa Harris sampai sanggup telan pil tido dan dimasukkan ke hospital sebab kawan and mak Maira ingat, die psycho and nak bunuh diri.  Last2 Maira tinggalkan note dalam mimpi die untuk Harris dan suruh die cari and halang die dari terima pinangan orang lain.  Ending die, dewang memang berjaya buktikan yang mimpi itulah bawak pertemuan diorang berdua..   Rupanya Maira ialah patient kawan Harris.  Umph.. aku pun nak jugak mimpi mcm tu.  Dating dalam mimpi je, sampai ke Ireland sana.  Wow!!!

Tapi tak semua yang kita harapkan boleh jadi kenyataan.  Termasuklah keindahan alam perkahwinan kan?  Dulu aku ingat bila dah kahwin, tak ada lagi gaduh2 nie.  Rupanya makin teruk aku kena.. Semuanya sebab suami yang sering salah guna kuasa untuk menyakiti hati aku...

Ada seorang kawan ni, die kata bila kita kahwin, memang org luar nampak kita happy mcm tak ada masalah. Tp hakikatnya, panas dan bahangnya dalam rumah itu, hanya kita dan Allah yang tahu.

Apa kaitannya dengan cerita Dan Sebenarnya... ini? Lagu Dan Sebenarnya, Yuna tu pun menjadi lagu favorite aku.  Kaitannya ialah...

Dan Sebenarnya... Hanya aku dah Allah Sahaja yang tahu....

No comments:

Post a Comment